کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟
83
۵ ماه پیش
0

کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که به قصد خرید وارد فروشگاه کفش می‌شوید، برای اینکه بهترین پوشش را برای قلب دوم‌تان انتخاب کنید، مدل‌های بسیاری تست خواهیدکرد. اما گاهی ممکن است همین وسواس زمان زیادی را از شما بگیرد و در آخر هم کفش مورد نظرتان را پیدا نکنید. در ادامه این مقاله به ویژگی‌های کفش ورزشی مناسب می‌پردازیم تا به راحتی بتوانید کفشی راحت را خریداری کنید.

بیشتربخوانید» برای آن دسته از صاحبین فروشگاه‌های کفش که قصد دارند با ارائه محصولاتی با کیفیت مشتریان خود را راضی نگه دارند، فروشگاه محسنی را به عنوان عمده فروشی کفش اسپرت معرفی می‌کنیم. تجربه طولانی مدت این فروشگاه سبب شده تا بسیاری از فروشگاه‌ها در سرتاسر کشور، آن را به عنوان تولیدی معتبر شناخته و محصول مورد نظرشان را به صورت حضوری و غیرحضوری خریداری کنند.

رویه کفش ورزشی، اولین ویژگی که باید درنظر گرفت

ویژگی کفش ورزشی

بدون شک زمانی که از قفسه‌های کفش برای پیدا کردن مدل موردنظرتان بازدید می‌کنید، رویه کفش اولین فاکتوری است که به چشم‌تان می‌آید. زمانی که کفش ورزشی را می‌پوشید نباید کم‌ترین فشاری را روی پا احساس کنید. در حقیقت پوشیدن این کفش باید حس راحتی و اطمینان را به شما بدهد تا برای انجام فعالیت‌های ورزشی مشکلی نداشته باشید. به آستر و پوشش داخلی کفش توجه کنید که فاقد درز و برآمدگی باشد.

کفش ورزشی باید انعطاف پذیر باشد

بعد از اینکه ظاهر کفش را پسند کردید و فاکتورهای لازم را بررسی کردید، نوبت به خاصیت ارتجاعی یا همان انعطاف پذیری کفش ورزشی می‌رسد. کفش ورزشی شما قرار است همراه مناسبی برای انجام حرکات ورزشی بوده و از پاهای‌تان پشتیبانی کند. پس کفش را از روی قفسه برداشته و از منعطف بودن پنجه و پاشنه آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با مناسب ترین کفش های برای فصل پاییز روی لینک داده شده کلیک کنید.

کفش ورزشی باید از ثبات مناسبی برخوردارباشد

مهم‌ترین ویژگی که برای کفش‌های ورزشی باید در نظر گرفت، ثبات و حمایت از قوس پاهاست. کفش‌های ورزشی معمولا دارای زیره و کفی استانداردی هستند که می‌توانند ثبات مناسبی را برای پاها ایجاد کنند. این ویژگی از لغزش و سرخوردن پاها هنگام دویدن تا حد زیادی جلوگیری خواهدکرد.

قابلیت جذب شوک در کفش های ورزشی

دیگر موردی که باید در خرید کفش به آن توجه داشته باشید این است که کفش ورزشی باید قابلیت جذب شوک را داشته باشد. وقتی شما در حال دویدن هستید پا مستقیم با زمین در تماس خواهدبود و این امکان وجود دارد که در اثر وارد شدن ضربه یا فشار، آسیب ببیند. به همین دلیل قابلیت جذب شوک به حفظ سلامتی پاها در زمان انجام حرکات ورزشی کمک خواهدکرد.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با لیست قیمت و همچنین خرید کفش عمده زنانه در مدل ها و طرح های مختلف روی لینک داده شده کلیک کنید.

کفش ورزشی سبک از خستگی پاها جلوگیری می کند

بدون شک برای انجام حرکات ورزشی نمی‌توان زمان کمی را درنظر گرفت. به همین خاطر باید کفشی را انتخاب کنید وزن مناسبی داشته باشد تا بعد از دقایقی ورزش کردن شما را خسته نکند. برای بررسی این فاکتور باید جنس زیره کفش را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال زیره EVA علاوه بر سبک بودن، از کیفیت لازم هم برخوردار خواهدبود.

کفش ورزشی باید قابلیت تنفس داشته باشد

لایه تنفسی کفش ورزشی

رویه کفش ورزشی باید به گونه‌ای باشد که از تعریق پا تا حد زیادی جلوگیری کند. در واقع باید از تکنولوژی Air Cooled بهره‌مند باشد. البته این ویژگی می‌تواند در انواع کفش‌های ورزشی متفاوت باشد.

سایز کفش ورزشی چگونه باید باشد؟

انتخاب سایز در کفش‌های ورزشی بیشترین تاثیر را در راحتی کفش خواهدداشت. زمانی که در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستید، بیشترین ورم را در پاها خواهید داشت. پس می‌توان به این نتیجه رسید که انتخاب یک سایز بزرگتر برای کفش، منطقی به نظر برسد. کفش ورزشی مورد نظرتان نباید از اطراف به استخوان پا بچسبد. ضمن اینکه ارتفاع کفش باید به گونه‌ای باشد که از ساق پا به خوبی حمایت کند.

کفش ورزشی باید بند قابل تنظیم داشته باشد

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا کفش خود را متناسب با پاهای خودتان محکم کرده تا از خستگی، التهاب، درد در ناحیه کمر و گاهی پیچ خوردگی پا جلوگیری کند.

کفش ورزشی را متناسب با گودی پا انتخاب کنید

کف پا معمولا دارای انحنا و گودی بوده که در قسمت وسط پا قرار دارد. به این قسمت اصطلاحا قوس پا می‌گویند که کفش ورزشی باید این انحنا را پر کند.

سخن پایانی

از بهترین ویژگی‌های کفش ورزشی مناسب صحبت کردیم. اما این ویژگی‌ها زمانی به شما کمک خواهند کرد که علاوه بر انتخاب فروشگاهی مناسب، زمان مناسبی را هم برای خرید در نظرگرفته باشید. با توجه به اینکه پاها در ساعات ابتدایی روز اندکی ورم دارند، توصیه می‌شود خرید کفش را به ساعات پایانی روز و غروب موکول کنید.

نظر خود را بنویسید...