انتخاب کفش طبی مناسب چقدر روی سلامت پا تاثیر دارد؟
71
۴ ماه پیش
0

انتخاب کفش طبی مناسب چقدر روی سلامت پا تاثیر دارد؟

همه ما می‌دانیم که پا را به عنوان قلب دوم می‌شناسند. به همین خاطر نمی‌توان از اهمیت کفش طبی در سلامت پا چشم پوشی کرد. پس لازم است با عواملی که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قسمت‌های مختلف کفش تاثیرگذار بوده و در سلامت تمامی قسمت‌های مختلف بدن از ستون فقرات گرفته تا قلب، آشنایی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید» تنها مخاطب ما در این مقاله افرادی نیستند که قصد خرید کفش طبی را دارند؛ بلکه صاحبین مشاغلی که قصد دارند با خرید کفش طبی زنانه عمده،  فروشگاه خودشان را تجهیز کنند هم می‌توانند با درنظر گرفتن این فاکتورها محصولاتی با کیفیت را در قفسه‌های خود بچینند.

کفی های قابل تعویض در کفش طبی از بیماری پوستی جلوگیری می کند

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند برای مدت زمان زیادی از کفش استفاده کنند، کفی‌های قابل تعویض در کفش‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. زیرا تا حد زیادی می‌تواند از ابتلا پوست به بیماری‌های پوستی و قارچی جلوگیری کند. در این میان زمان خرید کفش طبی یا کتونی، آشنایی با انواع متریال رویه کفش کتونی یا طبی را هم نباید نادیده گرفت. چون انتخاب رویه‌ای مناسب می‌تواند هوا را به راحتی در داخل کفش به جریان بیاندازد.

کفش طبی محافظی مناسب برای پا

یکی از دلایلی که شما را مجاب خواهدکرد کفش طبی مناسبی را انتخاب کنید، محافظت از پا و افزایش تعادل خواهدبود. این موضوع کلیدی از اصلی‌ترین موارد در حفظ پایداری بدن در هنگام راه رفتن است. در واقع هرچه قسمت پاشنه پا بیشتر باشد، ساختاری یکپارچه‌تر خواهدداشت و بیشتر می‌تواند از پاهای‌تان مراقبت کند.

کفش طبی مناسب باعث تحرک بهتر خواهدشد

همه ما می‌دانیم که پا اصلی‌ترین عضو حرکتی بدن خواهدبود. حال آنکه انتخاب کفشی نامناسب می‌تواند تحرک و پیاده روی را از شما بگیرد. هرچند زمام خرید کفش باید هدف‌تان را مشخص کرده و تفاوت بین کفش مخصوص دویدن و پیاده‌روی قائل شوید. درنظر گرفتن این موارد به شما کمک خواهدکرد بدون هیچ مشکلی به ورزش روزانه خود بپردازید.

قوس کف پا در کفش طبی حفظ خواهدشد

مشکلات مزمن پا، درد و... می تواند به دلیل انتخاب کفشی نامناسب باشد که قوس کف پا را به خوبی پوشش ندهد. آسیب به انحنا پا، صافی کف پا، ترازبندی بدون توجه به سن، وزن و تناسب اندام باعث احساس درد در پا و کمر خواهدشد. این تطبیق نداشتن بین کفی کفش و پا، با گذشت زمان بدتر شده و درصورتی که نادیده گرفته شود، تنها با جراحی قابل درمان خواهدبود.

بیشتر بخوانید» آشنایی با تاثیرات کفش ورزشی مناسب و ویژگی های آن روی لینک داده شده کلیک کنید.

کفش طبی به بهبود گردش خون کمک می کند

همانطور که پیشتر هم به آن اشاره کردیم انتخاب کفش طبی مناسب برروی قلب و بهبودگردش خون بسیار تاثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر جریان خون در پاها اصلاح شده و گردش خون نیز بهبود پیداکند.

کفش طبی از پاشنه پا مراقبت خواهدکرد

از مهم‌ترین قسمت‌های کفش می‌توان به پاشنه آن اشاره داشت. پاشنه کفش نباید خیلی سست و انعطاف‌پذیر باشد و بایستی هنگام راه رفتن استحکام و پایداری زیادی را داخل کفش احساس کنید.

محصورکردن پا با استفاده از کفش طبی

کفش‌های طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درست شبیه به کف پای فرد باشند. پس زمانی که این کفش‌ها را می پوشید، به راحتی پاها را محصور کرده که این مورد باعث حفاظت از پاها خواهدشد. این درحالی ست که کفش نامناسب اگر تناسبی با کف پایتان نداشته باشد، می‌تواند به ستون فقرات و پاهای‌تان آسیب زیادی وارد کند.

سخن آخر

کفش طبی اهمیت زیادی در حفظ سلامت پا دارد. این کفش‌ها با طراحی مناسب، قوس پا را پشتیبانی، از آسیب‌های مربوط به پا جلوگیری، راحتی و آسایش بیشتری برای پاها فراهم کرده و می‌توانند نقص‌های حرکتی را تصحیح کنند. به طور کلی، استفاده از کفش طبی می‌تواند به حفظ سلامت و راحتی پاها کمک کند و از ایجاد مشکلات و آسیب‌های مربوط به پا جلوگیری کند.

نظر خود را بنویسید...